علت تأخیر در تحویل خودروهای وارداتی چیست؟-راهبرد معاصر
اولین باخت ذوب‌آهن در لیگ برتر | برد خانگی شاگردان یحیی گل‌محمدی نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد فرمانده کل سپاه: استحکام جبهه مقاومت ضربات کوبنده تری بر پیکر فرسوده رژیم صهیونیستی فرود خواهد آورد نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد ۵ روز عزای عمومی در ایران درپی شهادت سید حسن نصرالله سخنگوی ایران ایر: تمام پرواز‌های ایران‌ایر به بیروت تا اطلاع ثانوی لغو شد پیام رهبر انقلاب در پی شهادت سیدحسن نصرالله: ضربات جبهه مقاومت بر پیکر رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس مرگ تلخ ۴ عضو یک خانواده در تصادف رانندگی جاده اصفهان نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تهران برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که بود؟

علت تأخیر در تحویل خودروهای وارداتی چیست؟

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت در خصوص علت تأخیر در تحویل خودروهای وارداتی توضیحاتی ارائه داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۳۸۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی ضیغمی در مورد واردات خودرو گفت: لایحه دو فوریتی که مجلس تصویب کرد می‌تواند در بحث واردات خودرو تسهیل جدی ایجاد کند. زیرا مشکل اصلی ما قوانین استاندارد و گمرک بود که البته آن هم به دلیل قوانین بالادستی است.

 

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت با بیان اینکه مسیر واردات تسهیل شده است، افزود: چند روز پیش بخشی از خودرو‌های چانگانی وارداتی از سوی سایپا، ترخیص شد. دو سه روز دیگر هم ۳۵۰ خودروی چانگان ترخیص می‌شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ظرف یکی دو هفته آینده نیز ۸۰۰ دستگاه چانگان ترخیص خواهد شد. ترخیص خودروی هیوندای النترا نیز به زودی عملیاتی می‌شود. خودرو‌های دیگر هم در صف هستند.

 

او در مورد زمان تحویل خودرو‌های وارداتی گفت: کار‌های مربوط به قیمت گذاری این خودرو‌ها از سوی سازمان حمایت در حال انجام است و پس از آن فرایند تحویل آغاز می‌شود.

 

ضیغمی گفت: وزارت صمت در امر واردات تنها نیست، اما بار همه دستگاه‌های مسئول را به تنهایی به دوش می‌کشد. دستگاه‌های دیگر متوسط تا خوب در حال همکاری هستند.

 

او افزود: چانگانی که وارد شد همه استاندارد‌ها را دارد، اما برای تسریع در واردات، خودرو‌های سفارش حوزه خلیج فارس را وارد کردیم که روی کمربند عقب این خودرو‌ها‌ای مارک هک نشده بود؛ اداره استاندارد اعلام کرد بابت این موضوع نمی‌تواند اجازه ترخیص دهد. مذاکره برای ترخیص این خودرو‌ها تقریباً یک ماه زمان برد و چند شرط جایگزین گذاشتیم.

 

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت اضافه کرد: در روسیه بسیاری از استاندارد‌ها همچون یورو ۶ و‌ای مارک اجباری بود، اما پس از اینکه تحریم شد استاندارد‌ها را تقلیل دادند و گفتند هر میزان نیاز است خودرو وارد شود؛ اما در ایران این چابکی وجود ندارد.

 

او گفت: وزارت صمت بسیار بیشتر از توان و اختیاراتش در حال تلاش برای به ثمر نشاندن واردات خودرو است، اما به هر حال بابت تأخیر‌های پیش آمده از مردم عذرخواهی می‌کنیم. وی تاکید کرد: قیمت و سود ثابتی برای خودرو‌های خارجی در نظر گرفته شده است؛ بنابراین فرایند قیمت گذاری باید به صورت دقیق و جزئی بررسی شود. ظرف یکی دو روز آینده قیمت گذاری خودرو‌ها نیز اعلام می‌شود.

 

ضیغمی گفت: امسال فقط در حوزه چانگان ۱۰۰ هزار خودرو می‌توانیم وارد کنیم. مسیر واردات که تسهیل شود روند واردات توسعه می‌یابد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار